خانه » بلاگ » ابر » فضای ابری » نرم افزارهای ابری بهتر هستند یا نرم افزارهای نصبی؟

نرم افزارهای ابری بهتر هستند یا نرم افزارهای نصبی؟

نرم افزار ابری نرم افزار نصبی

در این مقاله می‌خوانید

اگرچه همه ما از فضای ابری و نرم افزارهای ابری برای کارهای شخصی استفاده می‌کنیم؛ اما اگر پای سازمان در میان باشد، وضع فرق می‌کند! به هر حال فضای ابری و نرم افزار ابری، مفاهیم نسبتاً نوینی هستند که ابهاماتی دارند و قدم گذاشتن در این فضا ممکن است باعث نگرانی سازمان‌ها شود. شاید نگرانی مدیران، کاهش کنترل آنها بر اطلاعات و ملاحظات امنیتی باشد.

‌تکنولوژی پردازش ابری سازمان‌ها را از خرید سرور اختصاصی بی‌نیاز کرده است. در این حالت نرم‌افزار بر روی سرور شرکت ارائه‌دهنده خدمات نصب شده و شما اشتراک نرم‌افزار را تهیه می‌کنید. شما همیشه به‌روزترین محصول را در اختیار دارید. نرم افزارهای ابری به صورت خودکار آپدیت می‌شوند و هیچ اقدامی برای به‌روزرسانی نرم افزارها به شما وابسته نیست.

‌به علاوه نیازی به پرداخت کل هزینه نرم افزارهای ابری ندارید، چون تنها اشتراک استفاده از نرم‌افزار را برای مدت مشخص (مثلاً یک سال) پرداخت می‌کنید. می‌توانید به راحتی شرایط اشتراک خود را تغییر بدهید، کاربران را اضافه یا حذف کنید، می‌توانید دسترسی‌های جدید اضافه کنید و با دسترسی‌های قبلی را محدود کنید.

‌به خاطر داشته باشید که استفاده از نرم افزار نصبی، نشانه بزرگی یا اهمیت کسب و کار شما نیست؛ بلکه ممکن است یک انتخاب نادرست، سرعت عمل شما را کم کند و مانع چابکی سازمان شما شود. از سوی دیگر به دلیل هزینه و زمان زیادی که برای تهیه سرور و نرم افزار صرف کرده‌اید، راه برگشت ندارید و چاره ای جز ادامه دادن مسیر نادرست نیست. توصیه می کنم قبل از تصمیم گیری در مورد ابری یا نصبی بودن نرم افزارهای سازمانی، با افراد صاحب نظر مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

شروع سال اژدها با امکانات جدید در آوات

سال 1403 را با افزودن قابلیت‌های جدیدی در بخش‌های مختلف آوات شروع کردیم. این قابلیت‌ها به شما کمک می‌کند که در مکاتبات، مدیریت دسترسی‌ها، خلوت کردن لیست مخاطبان و دریافت اعلان‌های موبایل، تسلط بیشتری بر فرآیندها داشته باشید. 1. بازگرداندن

همه چیزی که باید درباره امنیت خرید آنلاین نرم افزار بدانید

همه چیز از ماریجوانا شروع شد! شاید باورش سخت باشد، ولی اولین چیزی به که به صورت آنلاین و در اینترنت به فروش رسید، ماریجوانا بود! در سال 1971 دانشجویان دانشگاه MIT برای خرید و فروش ماریجوانا از بستر اینترنت

فرم مشاهده دمو

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد