خانه » بلاگ » ابر » فضای ابری » افسانه‌های رایج درباره خدمات ابری

افسانه‌های رایج درباره خدمات ابری

خدمات ابری نرم افزاری

در این مقاله می‌خوانید

فناوری ابری در ده سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. اکثر سازمان‌ها اکنون به شکلی از آن استفاده می‌کنند، به ویژه برای مدیریت و ذخیره داده‌های حیاتی. اما بسیاری هنوز در مورد اینکه فناوری ابری واقعاً چیست، چه چیزی برای ارائه دارد و چقدر امن است، دچار شک و تردید هستند. در حقیقت افسانه‌هایی درباره ابر و خدمات ابری بین مردم رواج دارد که باورش سخت است! در این مقاله چند مورد از بهترین و بدترین افسانه‌های رایج در مورد ابر را ذکر می‌کنیم. امیدواریم دانستن این افسانه‌ها به شما دید بهتری از فضای ابری بدهد و کمک کند تصمیم بگیرید که آیا زمان آن رسیده که ابر را به کسب و کار خود را وارد کنید!

فناوری ابری

افسانه: من نمی‌دانم فناوری ابری چیست!

حقیقت: بارها بدون این که بدانید، از فناوری ابری استفاده کرده‌اید!

شاید ندانید که فناوری ابری دقیقاً چیست و چه می‌کند؛ اما بدون شک تاکنون بارها از این فناوری استفاده کرده‌اید، بدون این که خودتان اطلاع داشته باشد! بسیاری از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی که به صورت روزانه از آنها استفاده می‌کنید، بر پایه فناوری ابری کار می‌کنند.

افسانه: فضای ابر امنیت ندارد

حقیقت: امنیت فضای ابری از سیستم شما بیشتر است! 

ارائه‌دهندگان خدمات ابری همیشه در حال بهبود بخشیدن به امکانات امنیتی خود هستند. داده‌های ابری رمزگذاری می‌شوند و دسترسی به آنها بسیار سخت تر از اطلاعاتی است که در سیستم شما ذخیره شده است. امنیت اطلاعات ابری توسط متخصصان امنیت نرم‌افزار و سخت‌افزار تامین می‌شود که کارشان را بلدند!

افسانه: راه‌اندازی خدمات ابری ممکن است ماه‌ها طول بکشد

حقیقت: در عرض چند روز می‌توانید خدمات ابری را راه‌اندازی کنید

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ابری همه اطلاعات و ابزارهای مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید به راحتی به فضای ابری مهاجرت کنید و فرایند انتقال داده‌ها را راحت و بدون دردسر انجام بدهید.

افسانه: خدمات ابری گران است!

حقیقت: خدمات ابری از جنبه‌های مختلف هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد

با استفاده از فضای ابری، نیازی به خرید سرور یا نصب نرم‌افزار ندارید، که نیاز شما به هزینه‌های سرمایه اولیه را از بین می‌برد. هزینه‌های امنیت، برق، سرمایش، نگهداری و به‌روزرسانی سخت‌افزار را هم در نظرداشته باشید. در واقع کاهش هزینه‌ها یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از خدمات ابری است.

افسانه: خدمات ابری برای کسب و کارهای بزرگ مناسب است

حقیقت: ابر انعطاف‌پذیر است و می‌تواند با کسب و کار شما رشد کند

ابر یک راه حل منعطف است و ارائه‌دهندگان خدمات ابری، طیف گسترده‌ای از انتخاب‌های محاسبات ابری را برای رفع هر نیازی در اختیار دارند. از فناوری ابر می‌توان به صورت ماژولار استفاده کرد، بنابراین شما فقط برای چیزی که استفاده می‌کنید، هزینه پرداخت می‌کنید، Pay as You Go! فناوری ابری به شما امکان کنترل بیشتر بر منابع را می‌دهد و همه اینها بدون سرمایه‌گذاری برای تهیه سخت‌افزار جدید قابل دستیابی است.

افسانه: فناوری ابری راه برگشت ندارد!

حقیقت: به راحتی می‌توانید اطلاعات خود را از فضای ابری خارج کنید

گیر کردن در فضای ابری یکی دیگر از نگرانی‌های صاحبان کسب و کارها است. این باور وجود دارد که وقتی داده‌ها در فضای ابری مستقر شدند، هرگز نمی‌توانند آن‌ها را برگردانند. حقیقت این است که کسب و کارها گزینه‌های زیادی برای جلوگیری از گیر کردن در فضای ابری در اختیار دارند. یک نرم‌افزار خوب اطلاعات شما را طوری ذخیره می‌کند که هم در فضای ابری و هم خارج از آن قابل استفاده باشند.

افسانه: ممکن است داده‌ها را از دست بدهم!

حقیقت: ابر در پشتیبان گیری از داده‌های بهتر از سیستم شما کار می‌کند

اگر تا به حال پشتیبان‌گیری در سرورهای نصبی را تجربه کرده باشید، عاشق فضای ابری خواهید شد! ارائه دهندگان حدمات ابری از اطلاعات شما به صورت خودکار پشتیبان‌گیری می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که یک نسخه از تمام داده‌های شما در صورت بروز هر گونه مشکل قابل بازیابی است.

افسانه: دسترسی به اطلاعات در فضای ابری سخت است

حقیقت: اطلاعات شما در فضای ابری در هر زمان و هر مکان قابل دسترسی هستند

در روش‌های ذخیره سازی سنتی، شما مکان ذخیره سازی اطلاعات را می بینید، و شاید دلیل نگرانی بابت دسترسی به اطلاعات در فضای ابری همین باشد! اما دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. ارائه‌دهندگان ابری به شما دسترسی کامل می‌دهند تا داده‌های خود را از هر نقطه‌ای در جهان که به اینترنت دسترسی داشته باشید، مشاهده و کنترل کنید. در مقابل برای نگهداری از اطلاعات هیچ زخمتی به عهده شما نیست و همه کارها را شرکت ارائه دهنده خدمات انجام می‌دهد.

افسانه: من برای نگهداری از اطلاعات ابری وقت ندارم!

حقیقت: شما هیچ کاری لازم نیست انجام بدهید!

ابر از خودش مراقبت می‌کند و وظایفی مانند ارتقای نرم افزار و نگهداری از تجهیزات سرور را به صورت خودکار برای شما انجام می‌دهد. از آنجایی که سرویس شما برون سپاری می‌شود، ارتقای نرم افزار به طور خودکار در پس زمینه انجام می‌شود. با استفاده از فناوری ابری در زمان کارمندان خود تا حد زیادی صرفه جویی می‌کنید.

افسانه: کار کردن با خدمات ابری خیلی پیچیده است!

حقیقت: خدمات ابری اینجا است تا کار شما را ساده تر کند

صاحبان کسب و کارها تصور می‌کنند که ابر، پیچیدگی ذخیره سازی داده ها و دسترسی کاربران را افزایش می‌دهد. شاید دلیل این امر وابستگی به فرآیندهای داخلی موجود آنها باشد. اما حقیقت چیست؟ داشبوردهای کاربرپسند و گزارش‌های آموزنده چند ویژگی ابر هستند که چالش‌برانگیزترین فرصت‌ها را برای ساده‌سازی اطلاعات و فرآیندهای پیچیده ارائه می‌دهند.

افسانه: صرفه جویی در هزینه‌ها تنها مزیت فناوری ابری است

حقیقت: ابر چیزی بیشتر از صرفه جویی در هزینه‌ها برای ارائه دارد

فناوری ابری به مدیران این فرصت را می‌دهد که به جای اینکه مجبور باشند با فرآیندهای قدیمی سر و کله بزنند، روی فرصت‌های آینده برای تجارت خود تمرکز کنند. اگرچه صرفه جویی در هزینه‌ها یکی از مهم ترین مزیت ابر است، اما تنها 14 درصد از کاربران دلیل استفاده از ابر را کاهش هزینه‌ها عنوان کرده‌اند. آنچه در نهایت نسیب کسب و کار شما می‌شود، چابکی است.

افسانه: فناوری ابری زیاد دوام نمی آورد

حقیقت: عمر فناوری ابری از رایانه شخصی شما بیشتر خواهد بود!

فناوری اطلاعات و ارتباطات آنقدر به ابر متکی است که می‌توانیم مطمئن باشیم که دوام و ماندگاری زیادی خواهد داشت. بیشتر کسب و کارهای کوچک و بزرگ به فناوری ابری متکی هستند و درصد کمی از آنها هنوز به روش‌های سنتی عمل می‌کنند. با افزایش قابل توجه پذیرش ابر، تعجبی نخواهد داشت که شاهد افزایش سرسام آور توسعه سرویس ابری باشیم.

افسانه: هوای طوفانی بر عملکرد خدمات ابری تأثیر می گذارد!

حقیقت: بی خیال! ابری که ما در موردش صحبت می‌کنیم، در آسمان نیست!

شاید باورش سخت باشد، ولی این افسانه بر اساس یک نظرسنجی واقعی است که در ایالات متحده انجام شده است. این نظرسنجی نشان داد که 51 درصد از افراد مورد بررسی، فکر می‌کردند که هوای طوفانی می‌تواند بر کیفیت محاسبات ابری تأثیر بگذارد و کمتر از 29٪ فکر می کردند که فناوری ابری در ابرهای واقعی در اسمان اتفاق می‌افتد! فکر نمی‌کنم نیازی به هیچ توضیح دیگری باشد!

افسانه: ماموریت فناوری ابری حذف مراکز داده است

حقیقت: مراکز داده حتی با وجود پیشرفت فناوری ابری کارکرد خود را از دست نمی‌دهند

شرکت‌هایی که به سمت سیستم‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر ابر حرکت می‌کنند، هدفشان تخریب مراکز داده خود در این فرآیند نیست. در حالی که رایانش ابری برای برون سپاری و مدرن کردن مراکز داده و ایجاد یک استراتژی منسجم تر و کارآمدتر مرکز داده ایده آل است، این موارد با خاموش شدن مراکز داده هم معنی نیستند.

افسانه: من به خدمات ابری نیاز ندارم!

حقیقت: هر کسب و کاری به خدمات ابری نیاز دارد!

این فرضیه که اغلب توسط شرکت‌هایی مطرح می‌شود که برای استفاده از خدمات ابری مردد هستند. اما حقیقت ندارد و در واقع ممکن است برای شرکت مورد نظر برای شرکت مورد نظر سود جدی به همراه داشته باشد. به عنوان یک قاعده کلی، سرورهای شبکه می‌توانند محلی یا مبتنی بر ابر باشند. سیستم‌های مبتنی بر ابر سطح بالاتری از همکاری و بهره وری را نسبت به سرورهای محلی و همچنین ذخیره سازی اطلاعات امن تر و امکان دسترسی از راه دور را ارائه می‌دهند.

مخلص کلام…

از آنجایی که راه‌حل‌های مبتنی بر ابر روز به روز محبوب تر می‌شوند، برای مدیران علاقه‌مند به خدمات ابری مهم است که از افسانه‌هایی که درباره فضای ابری رواج پیدا کرده‌اند، آگاه باشند و در عوض به دنبال درک سیستم ابری و عملکردهای آن باشند. این کار فرآیند تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر را فراهم می‌کند و تضمین می‌کند که شرکت‌هایی که استفاده از ابر را انتخاب می‌کنند، به سیستم‌ها و پلتفرم‌هایی که برای موفقیت کسب‌وکارشان نیاز دارند، دسترسی پیدا می‌کنند. با حذف اطلاعات نادرست، مصرف کنندگان می‌توانند به ایجاد یک ابر هوشمندتر کمک کنند که تمام نیازهای کسب و کار را برآورده می‌کند یا حتی از آن فراتر می رود.

از آنجایی که ابر عملکرد یکپارچه ای دارد و پتانسیل دسترسی به اطلاعات را افزایش می‌دهد، می‌تواند برای شرکت‌هایی که از آن استفاده می‌کنند، ارزش افزوده قابل توجهی ایجاد کند. در حالی که سیستم‌های کامپیوتری محلی می‌توانند پیشرفته و مشارکتی باشند، حرکت به سمت نرم افزارهای ابری این پتانسیل را دارد که هم عملکرد و هم پتانسیل همکاری را افزایش دهد، که برای شرکت‌های نوپا گزینه بسیار خوبی است.

منابع: accesspay و alliedtelecom

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

شروع سال اژدها با امکانات جدید در آوات

سال 1403 را با افزودن قابلیت‌های جدیدی در بخش‌های مختلف آوات شروع کردیم. این قابلیت‌ها به شما کمک می‌کند که در مکاتبات، مدیریت دسترسی‌ها، خلوت کردن لیست مخاطبان و دریافت اعلان‌های موبایل، تسلط بیشتری بر فرآیندها داشته باشید. 1. بازگرداندن

«نقش فناوری ابری در اقتصاد دیجیتال»

یکی از عواملی که می‌تواند نقش موثری در توسعه اقتصاد دیجیتال کشورها ایفا کند و حتی به تحول دیجیتال منجر شود، افزایش سهم راهکارهای فناورانه در اقتصاد است. فناوري ابری یکی از این راهکارهای فناورانه است که طی سال‌های اخیر،

فرم مشاهده دمو

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد