خانه » بلاگ » معرفی کتاب » معرفی کتاب دورکاری: راهنمای دورکاری موفق برای تیم‌ها

معرفی کتاب دورکاری: راهنمای دورکاری موفق برای تیم‌ها

معرفی کتاب

در این مقاله می‌خوانید

کتاب دورکاری با عنوان فرعی راهنمای دورکاری موفق برای کارکنان، تیم‌ها و مدیران، اثری است از لیزته سادرلند، که در ایران به همت مریم رونق به فارسی ترجمه شده است. این کتاب در سال 1399 توسط انتشارات فرمنش روانه بازار کتاب ایران شده است. لیزته سادرلند مدیریت شرکت همکاری ابرقدرت‌ها (Collaboration Superpowers) را بر عهده دارد و بیش از ده سال تجربه کار با ابزارهای همکاری مبتنی بر وب و مدیریت جامعه آنلاین را در کارنامه خود دارد. او در همین زمینه سخنرانی‌های متعددی را در سراسر جهان ارائه کرده و چهره شناخته شده‌ای به شمار می‌رود.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

A post shared by AwatCloud | آوات (@awatcloud)

با تغییر محیط‌های کاری، دور شدن مسافت‌ها و افزایش آلودگی هوا، تمایل کارکنان به صرف وقت بیشتر با خانواده و صرفه‌جویی در هزینه‌های زندگی در شهرهای بزرگ و غیره، افراد بیشتری هر روز به دنبال کار برای سازمان‌هایی هستند که گزینه دورکاری را چه به صورت تمام‌وقت و چه به عنوان یک عامل انگیزشی ارائه می‌دهند. امروزه کارفرمایان نیز بیش از پیش تمایل دارند که با استفاده از گزینه دورکاری، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. از یک سو به دنبال آن هستند که هزینه تجهیز و نگهداری دفاتر فیزیکی را کاهش دهند، و از سوی دیگر به دنبال جذب استعدادهای نخبه از نقاط مختلف جهان هستند که می‌تواند نرخ پرداخت دستمزد کمتری را هم برای آنها به همراه داشته باشد.

درست است که طی سال‌ها منافع کارکنان و کارفرمایان نیروی جلوبرنده گسترش دورکاری بوده است، لکن این روزها به دلیل پاندمی کووید-19، کار از راه دور برای حفظ سلامتی کارکنان و جلوگیری از قطع جریان کاری الزامی شده است. اما دورکاری و پیاده‌سازی آن در یک سازمان، اصول اولیه‌ای دارد که هم کارکنان، هم تیم‌های کاری و هم مدیران باید به آنها آگاه باشند تا بتوانند در پیاده کردن دورکاری موفق شوند. در صورت نداشتن آگاهی کافی از این اصول، موفق نشدن در کار از راه دور را به گردن ناکارآمدی این شیوه خواهند انداخت.

کارکنان باید ارزیابی درستی از توانمندی‌ها و طبیعت کاری خود داشته باشند و بدانند از چه جنبه‌هایی برای دورکاری آماده‌اند و از چه جنبه‌هایی نیاز دارند خود را توانمند سازند. مدیران نیز باید با تغییر ذهنیت خود و با ایجاد اعتماد و اطمینان به این روش کاری نگاه کنند و در نظر داشته باشند که شرایط کار از راه دور، بیش از پیش به میزان اعتماد آنها به کارکنان و تیم‌های کاری آنها وابسته است. تیم‌های کاری هم باید بتوانند با تقویت مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های کار تیمی و غیره، خود را با شرایط دورکاری تطبیق دهند. علاوه بر این، پیاده‌سازی دورکاری به زیرساخت‌ها و ابزارهایی نیاز دارد که تیم‌های کاری می‌بایست به فراخور شرایط خود آنها را به کار بگیرند.

کتاب دورکاری در چهار بخش و ده فصل نگاشته شده است. عنوان فصل‌های کتاب به شرح زیر است:

  • فصل اول: چرا کارکنان به سمت دورکاری می‌روند؟
  • فصل دوم: چگونه دورکاری به نفع کارفرما است؟
  • فصل سوم: شروع دورکاری
  • فصل چهارم: به کمال رساندن دورکاری
  • فصل پنجم: انتقال به حالت دورکاری
  • فصل ششم: استخدام کارکنان و تیم‌های دورکار
  • فصل هفتم: متعهد شوید و رهبری کنید، اعتماد کنید و موفق شوید
  • فصل هشتم: تسهیل موفقیت با رهبری، جهت‌دهی و مهمات کامل
  • فصل نهم: با استفاده از تفاهم‌نامه تیمی، تیم خود را هماهنگ کنید
  • فصل دهم: همه چیز را در کنار هم بگذارید

کتاب دورکاری چیزی فراتر از پیاده‌سازی دورکاری به عنوان یک رویه کاری است. در این کتاب، دورکاری به عنوان یک مفهوم شغلی عنوان شده که از جنبه‌های مختلف قابل ارزیابی است. این کتاب با هدف ایجاد شناخت کافی از دورکاری و اصول آن و نحوه پیاده‌سازی آن برای کارکنان، تیم‌های کاری و مدیران ترجمه شده است. مهم نیست که تجربه شما درباره کار از راه دور به چه میزان است؛ با استفاده از مطالب این کتاب، خواهید توانست دورکاری را از پایه و به صورت گام به گام در سازمان خود پیاده کنید و اگر هم اکنون آن را پیاده کرده‌اید، در صورت لزوم رویه‌های دورکاری خود را اصلاح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

معرفی کتاب ایکیگای؛ راز ژاپنی‌ها در داشتن عمر طولانی

قبل از این که در مورد کتاب بگویم، اول باید بگویم که ایکیگای چیست؟ ایکیگای یک مفهوم در فرهنگ ژاپن است، مفهومی که بر دلیلی برای بودن دلالت می‌کند. ژاپنی‌ها از این مفهوم برای اشاره به منبع ارزش در زندگی

با هم بخوانیم: معرفی کتاب عادت های اتمی نوشته جیمز کلیر

کتاب عادت های اتمی می‌تواند راهنمای شما در تغییر عادت‌هایتان باشد؛ یک منبع خوب برای شناسایی و ترک کردن عادت‌های بد و ایجاد و تقویت عادت‌های خوب. این کتاب به شما می‌آموزد که مدیریت عادت‌های کوچک، چطور می‌تواند شما را

فرم مشاهده دمو

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد