خانه » بلاگ » معرفی کتاب » معرفی کتاب شرکت های دانش بنیان موفق

معرفی کتاب شرکت های دانش بنیان موفق

معرفی کتاب

در این مقاله می‌خوانید

کتاب شرکت های دانش بنیان موفق اثری است که به قلم مهندس رسول استادی و دکتر قاسم زارعی نوشته شده و در سال 1398 توسط انتشارات ایده ماندگار منتشر شده است.

اقتصاد دانش بنیان در حال حاضر مهم‌ترین گزینه برای برون‌رفت از وضعیت بحرانی اقتصاد و مقابله با تحریم‌های سیاسی و اقتصادی است. حمایت‌های موثر و اساسی دولت، در کنار مدیریت آگاهانه و موثر این شرکت‌ها، می‌تواند در دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور و کاهش وابستگی اقتصاد به نفت، راهگشا باشد. با وجود مطالعاتی که اخیراً پیرامون شرکت های دانش بنیان انجام شده، اما همچنان مشکلاتی در خصوص اداره این شرکت‌ها وجود دارد.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

A post shared by AwatCloud | آوات (@awatcloud)

یکی از این مشکلات، نداشتن آگاهی و اطلاعات مدیریتی یا اقتصادی صاحبان ایده‌های تجاری است که باعث می‌شود حتی با در اختیار داشتن ایده یک محصول استراتژیک، این افراد نتوانند پیشرفتی در بازار داشته باشند. نگارندگان با نوشتن این کتاب، سعی دارند تا با تشریح ویژگی‌های شرکت های دانش بنیان، گامی در جهت توسعه و دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور بردارند.

در کتاب شرکت‌های دانش بنیان موفق، سعی شده است تا به‌منظور تسهیل کار شرکت‌های متقاضی دانش‌بنیان و با هدف ایجاد یک مرجع جامع از قوانین و مقررات مرتبط با اجرای قانون مذکور، تمامی آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مورد استناد در مراجع ذیربط، فرایندها و رویه‌های اداری مرتبط با دریافت تأییدیه و بهره‌مندی از تسهیلات و حمایت‌ها و فرم‌های لازم ارائه شود. در این کتاب قوانین، اسناد و مقررات مرتبط با قانون حمایت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات با همکاری کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان گردآوری شده است.

نگارندگان در نگارش کتاب شرکت های دانش بنیان موفق از مطالب کاربردی و معتبر از تحقیقات انجام شده بر روی شرکت های دانش بنیان بهره برده‌اند. فصل‌های کتاب از مفاهیم اصلی شروع شده و به اصلی‌ترین بخش کتاب ختم می‌شود که همان موفقیت‌ها، موانع و چالش‌های شرکت های دانش بنیان است.

در فصل اول به توضیح مفاهیم، تاریخچه، انواع، ویژگی‌ها، قوانین حقوقی و اهداف شرکت های دانش بنیان پرداخته شده است. فصل دوم به مرور اقتصاد دانش بنیان و تاریخچه آن و ابزارهای تامین مالی و همچنین تجاری‌سازی ایده‌های دانش‌بنیان اختصاص داده شده است. در فصل سوم به تعریف مدیریت دانش، مدیریت دانش در شرکت‌های دانش‌بنیان و عوامل موفقیت اجرای آن، و در فصل چهارم به بررسی مدیریت بازاریابی در شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخته شده است.

فصل پنجم به عوامل موفقیت و توسعه، راه‌اندازی و جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در شرکت های دانش بنیان پرداخته و در نهایت در فصل ششم، موانع و چالش‌های موجود در شرکت های دانش بنیان برای شناخت صاحبان شرکت‌ها را تشریح کرده است. در انتهای کتاب نیز خلاصه‌ای از پژوهش «شناسایی و اولویت‌بندی عوامل اساسی موثر بر جذابیت سرمایه‌گذاری در شرکت های دانش بنیان» ضمیمه شده است.

چنانچه به اطلاعات بیشتری درباره ثبت شرکت قانونی یا ثبت شرکت دانش بنیان دارید، صفحه اینستاگرام آوات را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

معرفی کتاب ایکیگای؛ راز ژاپنی‌ها در داشتن عمر طولانی

قبل از این که در مورد کتاب بگویم، اول باید بگویم که ایکیگای چیست؟ ایکیگای یک مفهوم در فرهنگ ژاپن است، مفهومی که بر دلیلی برای بودن دلالت می‌کند. ژاپنی‌ها از این مفهوم برای اشاره به منبع ارزش در زندگی

با هم بخوانیم: معرفی کتاب عادت های اتمی نوشته جیمز کلیر

کتاب عادت های اتمی می‌تواند راهنمای شما در تغییر عادت‌هایتان باشد؛ یک منبع خوب برای شناسایی و ترک کردن عادت‌های بد و ایجاد و تقویت عادت‌های خوب. این کتاب به شما می‌آموزد که مدیریت عادت‌های کوچک، چطور می‌تواند شما را

درخواست مشاهده دمو