خانه » بلاگ » ابر » فضای ابری » شش دلیل قانع کننده برای استفاده از فضای ابری در سازمان‌ها

شش دلیل قانع کننده برای استفاده از فضای ابری در سازمان‌ها

فضای ابری

در این مقاله می‌خوانید

تا همین چند سال پیش با شنیدن کلمه ابر به آسمان چشم می‌دوختیم! اما امروز این واژه در دنیای فناوری اطلاعات معنای گسترده‌تری دارد. ابر بیانگر زیرساخت مجازی عظیمی است که رنگ‌ و بوی تازه‌ای به عصر ارتباطات داده و با مزایای منحصربه‌فرد خود، گزینه وسوسه‌کننده‌ای برای سازمان‌ها به شمار می‌رود. انتقال داده‌ها به فضای ابری اقدام ترسناکی به نظر می‌رسد! اما برای این که از این قافله عقب نمانیم، چاره‌ای جز همراه شدن با دنیای فناوری پیش روی ما نیست. مدیران سازمان‌های نوین هم باید دست از محافظه‌کاری بردارند و با تحولات دنیای فناوری همراه شوند. اما چرا سازمان‌ها باید به استفاده از فضای ابری روی بیاورند؟

مزایای فضای ابری برای سازمان‌ها

فناوری ابری از جهات زیادی می‌تواند برای سازمان مفید باشد؛ از لحاظ اقتصادی، تعداد پرسنل، تقسیم کار سازمانی و حتی جنبه‌های مرتبط با سازمان‌های همکار یا مشتریان. در ادامه این مزایا را با هم مرور می‌کنیم:

کاهش کار تیم فناوری اطلاعات

کارکنان تیم فناوری اطلاعات مسئولیت‌های زیادی دارند. آنها باید به طور مستمر موارد امنیتی را تحت‌ نظر داشته باشند، سیستم‌ها را به‌روزرسانی و تعمیر و نگهداری کنند و نرم‌افزارهای مختلف سازمانی را پشتیبانی کنند. راه‌ حلی که فضای ابری برای حل این مشکل پیشنهاد می‌کند، این بار سنگین را از دوش تیم فناوری اطلاعات برمی‌دارد.

واگذار کردن همه این موارد به یک عامل بیرونی، نیاز سازمان به پشتیبانی 24 ساعته را برطرف می‌کند، این وظیفه به عهده شرکت ارائه‌دهنده سرویس است. تمام پیاده‌سازی‌ها توسط تیم ما انجام می‌شود و کارشناسان فناوری اطلاعات مسئولیت کمی بر عهده خواهند داشت. سازمان می‌تواند از وقت و انرژی کارشناسان فناوری اطلاعات، در جای بهتری استفاده کند. استفاده از فناوری ابری در سازمان ها

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

استفاده از فناوری ابری هم مثل همه پروژه‌های برون‌سپاری، به کاهش هزینه‌ها منجر می‌شود. در یک پژوهش بیشتر از 50 درصد از کاربران فضای ابری، کاهش هزینه‌ها را گزارش کرده‌اند. در ایران هزینه خرید و نگهداری از سیستم‌های ابری به دلیل اعمال تحریم‌های اقتصادی، بیشتر از معمول است.

خرید سرور و تجهیزات فنی نگهداری از آن، سرمایه هنگفتی است که سازمان قبل از شروع فعالیت خود باید صرف کند. در حالی که در فضای ابری نیازی به سرمایه‌گذاری برای خرید تجهیزات سخت‌افزاری ندارید و شرکت ارائه‌دهنده خدمات، این کار را به نمایندگی از شما در فضای ابری انجام می‌دهد. شما فقط هزینه فضای مصرفی خود را پرداخت می‌کنید، pay as you go!

همکاری ملی و بین‌المللی

در دهکده جهانی سازمان‌ها نمی‌توانند به فرصت‌های موجود در موقعیت جغرافیایی خود بسنده کنند، بلکه باید مرزها را پشت سر بگذارند و فرصت‌ها را در جای دیگری جستجو کنند. این دریای پهناور پر از ماهی است! در چنین شرایطی روش‌های سنتی ذخیره‌سازی اطلاعات، پاسخگوی نیازهای دو طرف نیست و باید به دنبال راه‌های بهتری بود. فضای ابری اشتراک‌گذاری اطلاعات را در سطح جهانی میسر می‌کند، افراد و سازمان‌ها می‌توانند در هر لحظه با یکدیگر در تماس باشند و به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

امنیت اطلاعات در فضای ابری

بر خلاف تصور عمومی، ذخیره سازی اطلاعات در فضای ابری، ضریب امنیتی بالاتری نسبت به روش‌های دستی و سنتی دارد. نتایج تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که 94 درصد از سازمان‌ها پس از ارتقا به فضای ابری، امنیت اطلاعات خود را بهبود بخشیده‌اند. خارج کردن اطلاعات از فضای سازمان و ذخیره‌سازی آن در فضای ابری، تا حد زیادی از بروز خطای انسانی جلوگیری می‌کند.  بیشترین آسیب‌های امنیتی در نتیجه نشت اطلاعات از داخل سازمان رخ می‌دهد.

در دهکده جهانی سازمان‌ها نمی‌توانند به فرصت‌های موجود در موقعیت جغرافیایی خود بسنده کنند، بلکه باید مرزها را پشت سر بگذارند و فرصت‌ها را در جای دیگری جستجو کنند

انعطاف‌پذیری فضای ابری

رعایت تعادل بین کار و زندگی یکی از مباحثی است که اخیراً سازمان‌ها بیشتر به آن توجه می‌کنند. دورکاری با شیوع کووید بیشتر از پیش رواج یافت و هم سازمان‌ها و هم کارکنان از آن استقبال کردند. استفاده از فضای ابری و اعطای دسترسی‌های خارج از سازمان، یکی از موهبت‌های این فناوری برای کارکنان و سازمان‌ها است.

سیستم‌های مبتنی بر ابر به سازمان‌ها این امکان را می‌دهند که داده‌ها را به سرعت و به آسانی جابه‌جا کنند و فضای ذخیره‌سازی را افزایش دهند. تغییراتی از این قبیل به ندرت باعث اخلال در سیستم می‌شوند و مشمول بروکراسی سازمانی هم نیستند، چون همه چیز توسط شرکت پشتیبان مدیریت می‌شود.

به‌روزرسانی خودکار

یکی از چالش‌های سازمان‌های بزرگ، به‌روزرسانی نرم‌افزارها است. این کار نیاز به وقت و انرژی زیادی دارد و در دوره‌های زمانی مشخص، باعث می‌شود کارشناسان فناوری اطلاعات از کارهای دیگر بازبمانند. در سیستم‌های ابری این فرایند به صورت خودکار و با مدیریت شرکت ارائه دهنده خدمات انجام می‌شود.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

A post shared by AwatCloud | آوات (@awatcloud)

مزیت رقابتی پایدار

در جهان امروز، موفقیت سازمان‌ها به داشتن مزیت رقابتی بستگی دارد. استفاده از فناوری ابری، دسترسی دائمی به داده‌ها و تجزیه و تحلیل لحظه‌ای آنها را امکان‌پذیر می‌کند. این یک مزیت رقابتی به شمار می‌رود که به سازمان اجازه می‌دهد تا محصولات و خدمات جدید را با سرعت بیشتری طراحی و ارائه کند.

فناوری ابری یکی از جدیدترین استانداردهای دنیای تکنولوژی است و استفاده از این فناوری نوین، گام مهمی در موفقیت سازمان‌ها به شمار می‌رود. این فرصت را از دست ندهید!

منبع: clearrisk.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

«نقش فناوري ابری در اقتصاد دیجیتال»

یکی از عواملی که می‌تواند نقش موثری در توسعه اقتصاد دیجیتال کشورها ایفا کند و حتی به تحول دیجیتال منجر شود، افزایش سهم راهکارهای فناورانه در اقتصاد است. فناوري ابری یکی از این راهکارهای فناورانه است که طی سال‌های اخیر،

همه چیزی که باید درباره امنیت خرید آنلاین نرم افزار بدانید

همه چیز از ماریجوانا شروع شد! شاید باورش سخت باشد، ولی اولین چیزی به که به صورت آنلاین و در اینترنت به فروش رسید، ماریجوانا بود! در سال 1971 دانشجویان دانشگاه MIT برای خرید و فروش ماریجوانا از بستر اینترنت

درخواست مشاهده دمو