خانه » بلاگ » راهنمای آوات » در جریان باش! امکانات آوات برای پیگیری نامه ها

در جریان باش! امکانات آوات برای پیگیری نامه ها

رونوشت در نامه نگاری اداری

در این مقاله می‌خوانید

امکانات آوات برای پیگیری نامه ها

اطلاعات مربوط به سوابق نامه، اگر از اطلاعات خود نامه با اهمیت‌تر نباشند، کم‌اهمیت‌تر هم نیستند! چون یکی از کارکردهای نرم افزار اتوماسیون اداری، امکان پیگیری نامه‌ها به صورت لحظه‌ای و کنترل و نظارت بر فرایندهای داخلی سازمان است. اگر نتوانید پس از ثبت نامه در نرم‌افزار مدیریت مکاتبات، عملیاتی را که روی آن انجام می‌شود به صورت لحظه‌ای پیگیری کنید، یکی از کارکردهای مهم نرم‌افزار را از دست داده‌اید. در اتوماسیون اداری ابری آوات، امکان پیگیری نامه‌های داخلی، ارسالی و وارده از طریق سه گزینه سوابق نامه، وضعیت نامه و رسید ارسال وجود دارد که در این مقاله شرح می‌دهیم. با آوات همراه باشید.

وضعیت نامه

وضعیت نامه قابلیتی است که در همه انواع نامه (داخلی، ارسالی و وارده) قابل مشاهده است. اطلاعاتی که در این بخش به کاربر ارائه می‌شود عبارتند از نوع نامه، تاریخ و ساعت ثبت نامه در آوات، شمارۀ نامه و تاریخ و ساعت آن، نام امضاکننده و وضعیت امضا و وضعیت کلی نامه. تصویر اول وضعیت یک نامه ارسالی را نشان می‌دهد که مختومه شده، و تصویر دوم وضعیت یک نامه داخلی را نشان می‌دهد که هنوز شماره اندیکاتور به آن اختصاص داده نشده و در انتظار امضا شدن است.

پیگیری نامه ها در اتوماسیون اداری ابری آوات
وضعیت نامه ارسالی
پیگیری نامه ها در اتوماسیون اداری ابری آوات
وضعیت نامه داخلی

سوابق نامه

چارت سوابق نامه شامل اطلاعاتی است که مشخص می‌کند وضعیت یک نامه از لحظه ایجاد تاکنون، چه تغییراتی داشته و هر کدام توسط کدام کارمند انجام شده است. وضعیت نامه می‌تواند شامل مقادیر ایجاد، ارجاع، امضا، شماره، ثبت رسید شده، لغو و اختتام باشد که به تفکیک روز نمایش داده می‌شوند. در صورتی که تغییر وضعیت نامه از نوع ارجاع باشد، گیرندگان و دستورات ارجاع هم در سوابق نامه قابل مشاهده است. مشاهده سوابق نامه به شما امکان می‌دهد تا در هر لحظه در کلیه اقداماتی که روی یک نامه انجام شده، اطلاع داشته باشید و فرایند اجرای امور را تحت نظر بگیرید.

پیگیری نامه ها در اتوماسیون اداری ابری آوات

رسید ارسال

یکی از قابلیت‌های اتوماسیون اداری ابری آوات برای پیگیری وضعیت نامه‌های ارسالی، رسید ارسال است. نامه ارسالی به نامه‌ای گفته می‌شود که برای یک سازمان دیگر فرستاده می‌شود و فرستنده آن، کارمند سازمان شما و گیرنده آن، مخاطب سازمان شما است. نامه ارسالی پس از ثبت، از سیستم اتوماسیون سازمان شما خارج می‌شود و امکان ردیابی عملیات انجام شده روی آن در سیستم اتوماسیون مقصد وجود ندارد. اما با ثبت رسید ارسال، می‌توانید از نحوه وصول نامه به سازمان مقصد و همچنین اطلاعات ثبتی آن در اتوماسیون آن سازمان مطلع شوید. به عبارت دیگر آوات امکان ردگیری نامه ارسالی را تا زمان وارد شدن به سازمان مقصد به شما می‌دهد.

در صفحه ثبت رسید ارسال، می‌توانید گیرنده نامه، نحوه ارسال آن (فکس، ایمیل، حضوری و شبکه‌های اجتماعی)، کد پیگیری یا اندیکاتور مقصد، نام تحویل گیرنده، تاریخ و ساعت تحویل را ثبت کنید و در صورت نیاز به هرگونه توضیح اضافه، فیلد توضیحات را پر کنید. نام گیرنده از بین کسانی انتخاب می‌شود که نامه را خطاب به آنها نوشته‌اید و غیر از گیرنده و نحوه ارسال، پر کردن سایر فیلدهای رسید ارسال اختیاری است.

پیگیری نامه ها در اتوماسیون اداری ابری آوات

در سازمان‌ها انجام شدن بعضی از فرایندهای کاری، مستلزم دریافت پاسخ یک نامه است. به همین دلیل لازم است کارکنان و مدیران سازمان، از روند گردش نامه در سازمان و اقداماتی که روی آن انجام شده، در لحظه اطلاع داشته باشند. یک نرم‌افزار مدیریت مکاتبات خوب، به قابلیت ردیابی و پیگیری نامه‌ها مجهز است و به شما کمک می‌کند تا بر گردش نامه‌ها در سازمان نظارت داشته باشید و در صورت لزوم، با پیگیری به این فرایند سرعت ببخشید.

اتوماسیون اداری ابری آوات، امکان نظارت بر گردش نامه‌ها را با سه قابلیت امکانپذیر کرده است. وضعیت نامه، سوابق نامه و ثبت رسید ارسال، سه قابلیت اتوماسیون اداری ابری آوات است که به شما کمک می‌کند تا از وضعیت نامه‌ها اطلاع داشته باشید و با سرعت بخشیدن به فرایندها، بهره‌وری را در سازمان خود به حداکثر برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

راهبر مکاتبات و تفاوت آن با راهبر دبیرخانه در آوات

یکی از ویژگی‌های یک نرم افزار اتوماسیون اداری خوب، این است که برای تامین امنیت اطلاعات و مدیریت فرایندها، امکان مدیریت سطوح دسترسی افراد را با در نظر گرفتن جایگاه آنها فراهم می‌کند. مراودات ابری آوات این امکان را از

تاریخ نامه اداری و نحوه ثبت آن در اتوماسیون اداری ابری آوات

نامه نگاری اداری شاید در ابتدا کار ساده‌ای به نظر برسد، اما موضوع این است که فقط شما نیستید! در یک سازمان بزرگ در هر روز، صدها یا هزاران نامه درون سازمانی و برون سازمانی تهیه، ارسال و دریافت می‌شود.

فرم مشاهده دمو

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد